Traverse တိုင္းတာပံု နည္းစနစ္မ်ား

Traverse သံုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္ ။ Open Traverse, Closed Traverse နဲ႔ Closed-loop Traverse ပါ ။ Known Point တစ္ခုမွ စတင္တိုင္းတာလာၿပီး Unknown Point တစ္ခုမွာ အဆံုးသတ္တဲ့အခါ Open Traverse လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ Known Point တစ္ခုမွ စတင္တိုင္းတာလာၿပီး အျခား Known Point တစ္ခုမွာ အဆံုးသတ္တဲ့အခါ Closed Traverse လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ Known Point တစ္ခုမွ စတင္တိုင္းတာလာၿပီး အဆိုပါ Known Point မွာပဲ အဆံုးသတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ Closed-loop Traverse လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုလို ေနရာမ်ိဳးမွာ Close-Loop Traverse ျပဳလုပ္တိုင္းတာရန္ လို္အပ္ၿပီး ၊ လမ္းလုပ္ငန္းတစ္ခုလို ေနရာမ်ိဳးမွာ ဆိုရင္ေတာ့ Open Traverse ျဖစ္္ေစ Closed Traverse ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္တိုင္းတာရန္ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ 
Open Traverse ျဖစ္ေစ ၊ Closed Traverse ျဖစ္ေစ စတင္တိုင္းတာရာကေန Error ညွိတဲ့အထိ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္မွာ ဘယ္လိုနည္းစနစ္မ်ိဳးနဲ႔ တိုင္းတာမယ္ဆိုတာကို Surveyor က ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဆံုးျဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ ကိုယ့္ကို အလုပ္အပ္လာတဲ့ အလုပ္ရွင္ ၊ ဆိုဒ္ရဲ႕ အေနအထား ၊ ဆိုဒ္ရဲ႕ အေျခအေန ၊ မိမိမွာ ရွိတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ စက္ပစၥည္းေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ ။ ေအာက္မွာေတာ့ တိုင္းတာပံု နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ တိုင္းလို႔ရမယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြကို ေရးေပးထားပါတယ္ ။ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုတစ္ေလ ရွိေကာင္းရွိမွာ ျဖစ္သလို မတူညီတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ အျမင္ေတြလဲ ရွိႏိုင္ပါတယ္ ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားထားပါတယ္ ။
(၁) Manual Calculation ျဖင့္ Error ညွိျခင္းပါ ။ Bowditch’s Method နဲ႔ Transit Rule ဆိုၿပီး အသံုးမ်ားၾကတဲ့ သီအိုရီ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္ ။ Bowditch’s Method ကေတာ့ Traverse လိုင္းရဲ႕ အလ်ား (Example – Perimeter) အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး တြက္ခ်က္တာပါ ။ Transit Rule ကေတာ့ Total Northing, Total Easting ေပါင္းလာဒ္ေတြေပၚမူတည္ၿပီး တြက္ခ်က္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Angle Adjustment အနည္းအက်ဥ္း ပါဝင္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ သာမန္လုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြမွာဆိုရင္ Angle Adjustment သက္သက္ ထပ္လုပ္စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး ။ အထက္ပါ နည္းလမ္းႏွစ္ခုကို အသံုးမျပဳခင္ Angle Adjustment သက္သက္ လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တိက်တဲ့ Result တစ္ခုကို ရရွိမွာပါ ။ Manual နည္းရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့ Accuracy ေကာင္းေကာင္းရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းပါပဲ ။ စ ၊ လယ္ ၊ ဆံုး ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္နဲ႔ တြက္ခ်က္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာေတြ မွားႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သိရွိႏိုင္္ျခင္းပါပဲ ။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ အခ်ိန္ယူရျခင္းနဲ႔ အတြက္အခ်က္ အားနည္းတဲ့လူအတြက္ အမွားမ်ားႏိုင္ျခင္းပါပဲ ။
(၂) Software Calculation ျဖင့္ Error ညွိျခင္္းပါ ။ Software နဲ႔ တြက္ခ်က္တဲ့ အပိုင္းမွာေတာ့ မိမိသံုးမယ့္ Software ေပၚပဲ မူတည္ပါတယ္ ။ လူသံုးမ်ားတဲ့ Civil 3D, Civil Cad လို Software မ်ိဳးနဲ႔လဲ တြက္ခ်က္လို႔ရသလို Magnet Office Site လို Software ေတြလဲ အသံုးျပဳလို႔ ရပါတယ္ ။ လိုအပ္တဲ့ Data ေတြထည့္္ေပးၿပီး ကလစ္ကေလး တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ေခါက္လိုက္ရံုနဲ႔တင္ အခ်ိန္္တိုအတြင္းမွာ Result တစ္ခုကို ရလာမွာပါ ။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ License Version ဝယ္သံုးမယ္ဆိုရင္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ျခင္းပါပဲ ။ Crack Version ေတြမွာလဲ Traverse Adjust လုပ္လို႔ရေပမယ့္ Report ထုတ္လို႔ေတာ့ မရပါဘူး ။ မိမိအသံုးျပဳမယ့္ Software ကို ကၽြမ္းက်င္ဖို႔ေတာ့ အထူးလိုအပ္ပါတယ္ ။
အထက္ပါ နည္းလမ္းေတြဟာ Field ထဲမွာ တိုင္္းတာၿပီးလို႔ Calculation လုပ္တဲ့အခါမွ အသံုးျပဳရတာပါ ။ Field ထဲမွာ တိုင္းတာတဲ့အခါ လုပ္ေဆာင္ရတာေတြ ရွိပါေသးတယ္ ။ Calculation လုပ္တဲ့အခါ မိမိ အသံုးျပဳမယ့္ နည္းစနစ္အေပၚအေျခခံၿပီး လုိအပ္မယ့္ အခ်က္အလက္ေတြကို Field ထဲမွာ တိုင္းတာရတာပါ ။ ဒါေၾကာင့္လဲ Calculation လုပ္မယ့္ နည္းစနစ္ေတြကို အရင္ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ Field ထဲမွာ တိုင္းတာတဲ့အခါ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြနဲ႔ နည္းစနစ္ေတြကို ဆက္သြားၾကရေအာင္ ။
(က) တြက္ခ်က္မႈျပဳလုပ္မယ့္ နည္းစနစ္ေပၚမူတည္ၿပီး တိုင္းတာရပါတယ္ ။ Manual နည္းနဲ႔ တိိုင္းတာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုတိုင္းတာလာတဲ့ အခ်က္အလက္ကို မဆို တြက္ခ်က္ႏိုင္ေပမယ့္ Software ပိုင္းမွာေတာ့ အသံုးျပဳမယ့္ Software ေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္ ။ Coordinate Data ရမွ တြက္လို႔ရတာ ရွိသလို ၊ Angle, Distance ေတြပါဝင္တဲ့ Raw Data နဲ႔မွ တြက္ခ်က္လို႔ ရတာလဲ ရွိပါတယ္ ။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးရတဲ့ Software ေတြလဲ ရွိပါတယ္ ။
(ခ) အထူးသတိထားရမွာကေတာ့ Instrument Error ပါပဲ ။ တိုုင္းတာမႈမျပဳလုပ္ခင္ မိမိအသံုးျပဳမယ့္ စက္ပစၥည္းေတြကို Error အရင္စစ္သင့္ပါတယ္ ။ သို႔မွသာ ေကာင္းမြန္တဲ့ Accuracy ကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ Error ကင္းတဲ့စက္ မရွိပါဘူး ။ Permissible Error ျဖစ္/မျဖစ္ စစ္ေဆးရမွာပါ ။
(ဂ) အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ တိုင္းတာမယ့္ Surveyor ရဲ႕ကၽြမ္းက်င္မႈပါပဲ ။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေသေသခ်ာခ်ာ တိုင္းတာဖို႔နဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳေကာင္းေတြ ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ။ မိမိ Helper အေပၚမွာလဲ အေကာင္းဆံုးဦးေဆာင္ၿပီး ခိုင္းနိုင္တဲ့သူမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ။
ေၾကာ္ျငာေလးလဲ ဝင္ပါရေစ ၊ Traverse တိုင္းတာျခင္း အပါအဝင္ Survey လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို PnP Scan မွ ကၽြမ္းက်င္မႈကို အေလးထားၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



Comments

Popular posts from this blog

Total Station အသံုးျပဳ၍ Level ေပးျခင္း

အေျခခံ Level တိုင္းတာျခင္း

GPS ႏွင့္ Static ဆာေဗးတိုုင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္